Fit Sports
logo
Projekt Evropské unie

Chcete zažít neuvěřitelné zážitky a spoustu zábavy ?

Tak právě pro Vás máme připravené následující kurzy

Neváhejte a přihlaste se na některou z aktivit

Zdravotní důsledky ping-pongu

Stolní tenis je jedním z nejpopulárnějších sportů na světě; je vhodný pro rekreaci i závodní soutěžení. Je ideálním sportem pro všechny věkové kategorie, především proto, že:

Možnost přetížení je minimální – stolní tenis lze hrát závodně, kde klade na hráče fyzické a psychické nároky, tak rekreačně, jako volnočasová aktivita. V obou případech jej lze hrát až do pokročilého věku, poněvadž nepůsobí degenerativní změny pohybového ústrojí a nezatěžuje tak nadměrně klouby a páteř oproti jiným sportům. Pokud hrajete jen pro radost a nikoli jen pro vítězství na turnajích, je možnost velkého přetížení minimální. Základní motorické schopnosti, jako je flexibilita, rychlost, síla, vytrvalost a koordinace mohou být udržovány s vhodným cvičením až do pozdního a pokročilejšího věku.

Méně šancí k poranění – lékaři doporučují starším lidem především běh, jízdu na kole, plavání a pěší turistiku kvůli vytrvalosti. Tenis, badminton a stolní tenis patří ke sportům s nejmenšími možnostmi poranění navzdory skutečnosti, že hra sama o sobě vyžaduje kromě rychlých pohybů i velké množství dovedností a dostatečnou koordinaci.

Zatížení horních končetin a páteře je podstatně nižší než v ostatních sportech – extrémní pohyby dopředu, dozadu či do stran, prohnutí v bederní oblasti se současnou silnou rotací se ve stolním tenise vyskytují, ale ne ve velkém měřítku. Na závodní úrovni jim lze předcházet všestranností, důkladným rozcvičením před tréninkem, uplatňováním kompenzačních cvičení a regenerací.

  • Chcete-li snížit a předejít možnosti zranění a přetížení během tréninku, pak doporučujeme:
  • Naučte se správně techniku.
  • Mějte vyvážený trénink.
  • Používejte strečink a protahovací cvičení k vyrovnání svalového napětí. 
  • Vyhněte se extrémní únavě.
  • Správně si rozložte fyzické zatížení.
  • Vyberte si vhodný povrch, na kterém budete hrát a nezapomeňte na kvalitní sportovní obuv.
  • V případě nemoci nebo úrazu, začněte hrát až po úplném zotavení. ¨
  • Navštivte lékaře; sportovní, preventivní lékařské prohlídky po 35 roku věku by měly být samozřejmostí.

15.09.2019 @ 21:27