Fit Sports
logo
Projekt Evropské unie

Chcete zažít neuvěřitelné zážitky a spoustu zábavy ?

Tak právě pro Vás máme připravené následující kurzy

Neváhejte a přihlaste se na některou z aktivit

Zdravotní výhody inline bruslení

Inline bruslení má podobný účinek jako jízda na kole či běh. Dr. Carl Foster profesor medicíny na University of Wisconsin Medical School, koordinátor sportovní medicíny a vědy sportu pro United States Speed Skating Team se v roce 1991 pokusil srovnat inline bruslení a běh nebo cyklistiku pokud jde o jejich energetické výdaje, aerobní nebo anaerobní předpoklady.


www6.jpg
Kalorie spálíte během minuty


Spotřeba kyslíku, srdeční frekvence a tep byly měřeny u jedenácti inline bruslařů dobrovolníků v průběhu následujících cyklů: běh, cyklistika, 30 minut inline bruslení a jedna míle na inlinech zajetá čtyřikrát s postupným zvyšováním rychlosti. Výsledky byly velmi zajímavé:


1. Kalorický výdaje


Během 30-minut inline bruslení: v průměru 285 kalorií a srdce 148/min.

 

  • * Intervalové bruslení (střídavě minuta bruslení ve sníženém postoji a jednou minutou bruslení ve svislé poloze) – 450 kalorií za 30 minut. 
  • * Jízdy a jízda na kole a spotřeba- 350 respektive 360 kalorií, při srdeční frekvenci ze 148/min. 
  • * Obecně platí, že čím rychleji bruslíme, tím rychleji spalujeme kalorie.


2. Aerobní testy zjistili, jak srdce a plíce pracují společně.

 

  • * Při inline bruslení pracují lépe než při jízdě na kole, ale ne tak dobře jako při běhu. Je to proto, že běh je jednodušší než jízda na kole, zatímco 
  • * Inline bruslaři mohou zvýšit jejich aerobní cvičení, rychlejším bruslením nebo bruslením do kopce. (Poznámka: bruslaři by měli být mistři kontroly rychlosti při sjezdovém bruslení než při výjezdu do kopce.)


3. Anaerobní výhody


Anaerobní výhody určí, jak dobře jeden trénink rozvíjí a posiluje svaly. Obecně platí, že osoba, která pracuje, chce spálit tuky, ne svalovinu. Studie ukazují, že ženy, které hubnou pouze dietami může přijít o 40 procent své hmotnosti svalové tkáně.

 

  • Anaerobně u inline bruslení, bylo zjištěno, že je výhodnější, než běh a jízda na kole, protože je přirozeně snadnější a přirozenější pro postavení kyčlí a stehenní svaly, které nejsou rozvinuty pro obě formy cvičení. Na rozdíl od cyklistiky, inline bruslení vyvíjí šlachovité svaly. A na rozdíl od běhu, inline bruslení je aktivita s minimálními následky.


  • Samostatná studie výkonnosti lidí laboratoře v St Cloud State University v Minnesotě zjistila, že inline bruslení rozvíjí svaly v celé horní části nohou, hýždí a kyčlí, stejně jako v dolní části zad. Svaly v horní části paže a ramena jsou také posilovány při energetickém vychylování ruk, během bruslení.



**4. Dopady **
Inline brusleníve srovnání s během, způsobuje méně než 50 procent nepříznivého dopadu na klouby, podle nedávné studie provedené na University of Massachusetts, což prokazuje, že inline bruslení je méně škodlivá aktivita než jiná více dopadové běžecké sporty. 

15.09.2019 @ 21:27